25 April 2010

~aNgaN dLm seDaR~

berangan! berangan! dan berangan...
hehe
ape tue??
perlu ka kita brangan ttg sesuatu..??
tak salah kan kalau berangan tue mmbuatkan seseorang berusaha utk mndapatkan sesuatu..

ha..! jgn plak angan-angan mat jenin..angan-angan yg bley mrosakkan diri sndiri..
knapa entry ana kali nie bkenaan dgn angan-angan ya..?
hurm...sebab ana nie kuat brangan..haha

mcm ana ckap tadi, tak salahkan kita berangan..tipu la kalau ampa smua tak pernah berangan..btol tak???

Allah berfirman dlm al-quran yang bermaksud :

Allah takkan mngubah nasib seseorang itu
kalau diri sndiri tak mngubah nya...

apa yang ana nak kaitkan di sini ialah, orang yang ingin mngubah nasib msti la berangan..
eh..??! ya ka..??
erm..berjaya tue impian ka angan-angan...?

ish3..!
bnyak plak persoalan yg ana tmbulkan...*pening dah sbnarnya...
yang penting bagi ana, angan-angan tue biar lah ke arah yg positif...

wallahu'alam...~

tukar citarasa..^_~!

wah..!
berwajah baru..hehe
tiba2 ja rasa berkobar kobar nk update..mlm nie terdetik di hati ana untuk baca blog kwan2 yg lain..

hurm....best ada, insaf ada, jeles pown ada..huhu
apa tuh..??!

tak dak pa la...sja over..*tp mmg jeles pown*


mana tak nya...smua blog cntik2..nk bnding ngan ana nie..kelam ja..haha

xpa2, dh update pown kelam gak..tapi tetap brwajah baru..tak la jemu mata memndang...hehe


erm..mlm nie kena tid0 awal wlupun hakikat nya slalu tido kul 1 0r 2 pagi c0z skrg transit kat umah..cepat ja masa berlalu..

besa la, cuti sem la ktakan..tp balik umah kejap ja..sok dah nk btolak ke KL..
cuti 3 bulan tp msa ana diisi dengan bekerja..bak kata pepatah..:


"bekerja lah bagai diri kan hidup selamanya,

dan beramallah bagai diri kan mati esok hari..."



*tak dak kena mngena pun gmbar nie
btul tak..? btul tak..??
ok la...time tue packing my bag...hehe

see u all next time ya....

wassalam..~

23 April 2010

tjuk pa ntah..!??

salam alaik...

terlintas difikiran ana untuk menulis sesuatu..
sejak kebelakangan nie mcm2 berita yg ana dgr..yang baik ada yang tak brapa baik pown ada..

hurm..lumrah hidup, makhluk yg bernama manusia nie mmg tak lari dari masalah..
hidup bagaikan roda...sekejap diatas sekejap dibawah...

aishh..pa yang ana melalut nie...huhu

erm, dua tiga hari lepas ana pi alor star...sja nk pi mlawat skolah, jmpa adik2, jmpa kwn2 n seangkatan dgn nya...mcm2 gak ana dgr crita dari adik2...
betul tak betul wallahu'alam...
rindu tiba2 nk kembali ke zaman prsekolahan...waa...*cntrol2..!

lepas dah dua tiga hari d0k sna, ana pown pulang ke kampung halaman...
balik umah pown dgr mcm2 crita gak....
alahai..! Dunia Dunia...

mcm2 kes dh skrg nie...kat depan umah ana nie berlaku kjadian tembak mnembak..
polis kejar org curi kereta...nsib baik tak dak pa yg berlaku...
buat msa skrg nie kwasan umah ana polis buat rondaan...

ana terpikir balik, bila la negara nak maju kalau minda masih mundur.....huhu

mcam2 dh ptnda akhir zaman yg Allah tnjuk..tp msih rmai yg kurang faham dan tak ambil pngajaran...

nauzubillah min zalik...!