31 March 2010

nOtHinG..!

m0od bloging tak brapa nk ada..
tp rasa cam nk post smething..
tgk je la gmbar2 nie ye..(^_^)v




pmndangan dri mahallah ana



blok-blok lain..



dlm kawasan mahallah



erm...sma la



aik..?
ahli baru...noneng nama nya...hehe



eh2..kalau ya pown ngntok, msuk la bilik..
ngee...~


cntik pmndangan2 nya...
selesa pown selesa...
alhmdulillah..
taman ilmu dan budi...
zassss..~

24 March 2010

Bunuh 'malaikat maut'..


Elemen kepercayaan terhadap alam ghaib termasuk membabitkan malaikat yang menjadi perisian terkini permainan konsol PS3 dan Xbox 360 dikesan semakin diminati generasi muda kerana memberikan keseronokan ekstrem kepada pemainnya.

Melalui permainan itu, sesiapa saja boleh menikmati pengalaman baru dengan menatap wajah ‘malaikat maut’ sambil meneroka syurga, malah mengalami situasi mencemaskan apabila menjelajah sembilan lapisan neraka.


Namun, ia mempunyai unsur mempersendakan agama apabila permainan dibangunkan syarikat antarabangsa seperti Darksiders itu menggambarkan malaikat seperti manusia yang bersenjata, bersayap dan berbaju perisai, malah boleh dibunuh sesuka hati, sekali gus bertentangan prinsip kepercayaan Islam.

maklumat lanjut klik.


CiNta..

Dapatkan Mesej Bergambar di Sini">





Cinta membuatkan hati manusia leka,
Cinta membuatkan jiwa insan memberontak,
Cinta membuatkan manusia lupa pada al-Khaliq,
Lalai dengan nikmat yang sementara,
Lupa dengan apa yang akan diTanya,
Diri bergelumang dengan maksiat,
Hati menjadi kotor,
Itu kah cinta suci yang didambakan?

Cinta Allah sentiasa bertandang,
Dilubuk hati insan yang memerlukan,
Dia tidak mengharap balasan,
Walau beribu nikmat yang diberi,
Selangkah kita jauh,
Beribu langkah Dia mendekati,
MasyaAllah,
Indahnya cinta Ilahi,
Suci dan Abadi...



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini">

09 March 2010

**aNda beRsYuKuR ??**



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

m0od bloging dh datang......tiba2 jer tpikir nk mngarang sesuatu..
banyak persoalan yang sering timbul dalam fikiran ana...apakah..?

hurm, pernah tak sahabat2 terpikir kenapa dan mengapa Allah nk mnguji kita..?
tentu sahabat2 akan mnjawab pernah dan jwapannya Allah nk mnguji tahap keimanan hambaNya..ana pun akan jwb mcm tue apabila ditanya..

tapi bila di fikirkan lagi, kenapa ada diantara hamba Nya yang seringkali di uji dengan keperitan dan tidak pernah merasa kesenangan dan ada juga yang sentiasa diberi kesenangan hingga lupa dengan pemberi nikmat tersebut...adakah Allah tidak Adil..?
TIDAK...!

ana ada terbaca kisah seorang gadis yang ingin murtad..dia minta pandangan Mastika *majalah* sama ada dia nk murtad atau tidak...dia mendengar cerita dari kakak nya yg mnyatakan bahawa kawannya telah murtad dan hidup aman dalam agama nya yg baru (kristian)..*na'uzubillah
gadis ini sentiasa hidup dalam keperitan sejak kecil..mempunyai seorang bapa yg panas baran dan dia sering menjadi mangsa..abangnya pula seorang yang kejam dengan menjadikan adiknya tempat memuaskan nafsu ..hingga lah sekarang, hidupnya dirundung keperitan..
hari demi hari dia memikirkan tentang apa yang dicerikan oleh kakaknya..tapi dia bersabar..
akhirnya dia terfikir untuk murtad...dia menyatakan Allah itu tak Adil..sering menjadikan hidup nya dalam kesusahan..
apakah yang anda dapat klasifikasikan dari kisah nie..?

ada juga realiti kehidupan yang ana lalui sendiri..apa yang anda akan lakukan jika ada di antara kenalan anda yang sentiasa senang..sentiasa mendapat segala nikmat dunia..tidak pernah susah..
seronok dgn nikmat yang diberi hingga lalai untuk bersyukur..lalai untuk mendirikan solat..

nk menasihati..? bagaimana agaknya cara yang berhikmah untuk menegur..?


Ya Allah, sesungguhNya hambaMu ini insan yang hina..sering menjadikan ujian dari Mu adalah beban kepada kami..walaupun ujian2 itu adalah bukti kasih sayangMu..ujian2 itu adalah bukti Engkau Maha Agung ingat pada hamba yang hina ini..
seringkali hamba ini lupa untuk bersyukur dengan nikmat pemberian Mu..
Allah kekasih yang Agung, kekasih yang terlalu setia, suka memberi tetapi tidak memerlukan pembalasan..kuat kan iman hambaMu ini..berikan kekuatan untuk terus berada di jalan Mu Ya Allah..Ya Rabbal a'lamin...

04 March 2010

~..hasrat tercapai..~

salam ceria salam bahagia.....
alhmdulillah...hepi sangat.....taw x apa dia??
jeng..jeng...jeng...hehe


benda yang paling ana harap sangat dapat akhir nya dapat gak...apa dia ek..??
hehe..konfius2...


macam2 yang ana cuba lakukan untuk dapatkan benda nie...
mula-mula dok buat muka kesian minta nk pnjam duit dari adk bradik...tp xksampaian..
pastu pikir plak nk buat bisness..hurm, abg n kakak plak xbg..besa la, bisness internet. Takut kena tipu plak...
akhir nya ana pasrah...ana taw Allah maha Adil..Dia tahu apa yang terbaik untuk hambaNya...ana mula buang segala anasir-anasir jahat yang dok bisik kat ana...
tp lumrah manusia..tak tahan ujian..masa PC fair kat CAC, ana sja nk pi survey n dgr kata bley bayar ansuran...tp ansuran hanya untuk yg amik PTPTN...ana cuba pujuk abah, tp tak dapat..maybe takde rezki lg..


hurm, ana ingt nk guna duit zakat ja..tangkap la sbijik..deposit RM50...tgu dalam masa 3minggu diorang akan hntar..


tunggu...

tunggu...

dan terus menunggu.....

( aik, dah 4minggu )

hurm, biar btol...
cuba call ofis dia..tiba2 dia ckp nma ana takde dalam snarai pelanggan...fuh, lesap rm50...
sabar jer...ujian..kan Allah itu maha mengetahui..Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk hamba Nya...ana Redha..

menanti...

menanti...

dan terus menanti..
(dengan sabar)

ana tak pikir dah tentang smua tue...
sibuk dengan macam2 program...
tub-tub, satu malam tue ana trima panggilan dari my sister...

"mayah, akak tengah mood baik nie..nk beli laptop dak?
pakai duit akak dulu..nnt potong duit zakat.."

saat tue, hanya Allah ja tahu mcm mna prasaan ana..saat tue juga ana rasa indah nya kalau kita Redha dengan ketentuan Allah...Allahuakbar..!

selang brapa hari pastu, ana kluar dgn abg..pegi beli kat low yatt...
dpat la sbijik..alhmdulillah, tenang sket...


*TOSHIBA satellite L510*
RM2300

nie la yg ana dapat...skrg dah tak yah pkir dah pasal nie...

ingt balik pesanan abah,

"mayah, ingat balik tujuan masuk uia..belajar smpai berjaya..
kena lebih dari abah..
bg dapat pHd n jadi lecturer..."

ingat..insyaAllah anak abah akan berjay...