04 March 2010

~..hasrat tercapai..~

salam ceria salam bahagia.....
alhmdulillah...hepi sangat.....taw x apa dia??
jeng..jeng...jeng...hehe


benda yang paling ana harap sangat dapat akhir nya dapat gak...apa dia ek..??
hehe..konfius2...


macam2 yang ana cuba lakukan untuk dapatkan benda nie...
mula-mula dok buat muka kesian minta nk pnjam duit dari adk bradik...tp xksampaian..
pastu pikir plak nk buat bisness..hurm, abg n kakak plak xbg..besa la, bisness internet. Takut kena tipu plak...
akhir nya ana pasrah...ana taw Allah maha Adil..Dia tahu apa yang terbaik untuk hambaNya...ana mula buang segala anasir-anasir jahat yang dok bisik kat ana...
tp lumrah manusia..tak tahan ujian..masa PC fair kat CAC, ana sja nk pi survey n dgr kata bley bayar ansuran...tp ansuran hanya untuk yg amik PTPTN...ana cuba pujuk abah, tp tak dapat..maybe takde rezki lg..


hurm, ana ingt nk guna duit zakat ja..tangkap la sbijik..deposit RM50...tgu dalam masa 3minggu diorang akan hntar..


tunggu...

tunggu...

dan terus menunggu.....

( aik, dah 4minggu )

hurm, biar btol...
cuba call ofis dia..tiba2 dia ckp nma ana takde dalam snarai pelanggan...fuh, lesap rm50...
sabar jer...ujian..kan Allah itu maha mengetahui..Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk hamba Nya...ana Redha..

menanti...

menanti...

dan terus menanti..
(dengan sabar)

ana tak pikir dah tentang smua tue...
sibuk dengan macam2 program...
tub-tub, satu malam tue ana trima panggilan dari my sister...

"mayah, akak tengah mood baik nie..nk beli laptop dak?
pakai duit akak dulu..nnt potong duit zakat.."

saat tue, hanya Allah ja tahu mcm mna prasaan ana..saat tue juga ana rasa indah nya kalau kita Redha dengan ketentuan Allah...Allahuakbar..!

selang brapa hari pastu, ana kluar dgn abg..pegi beli kat low yatt...
dpat la sbijik..alhmdulillah, tenang sket...


*TOSHIBA satellite L510*
RM2300

nie la yg ana dapat...skrg dah tak yah pkir dah pasal nie...

ingt balik pesanan abah,

"mayah, ingat balik tujuan masuk uia..belajar smpai berjaya..
kena lebih dari abah..
bg dapat pHd n jadi lecturer..."

ingat..insyaAllah anak abah akan berjay...



0 komen: