09 September 2010

.:: MaLaM SyaWaL ::.

... بسم الله الرحمن الرحيم ...

SaLaM LebaRaN, SaLaM 1 SyaWaL..

malam ni baru ana berkesempatan utk menge'post' entry baru..hehe..
malam lain pun sbenarnya sempat, tp tak de mo0d berblogging..wee..~

malam raya..cukup sinonim dengan bunyi mercun, kanak2 lari sana-sini, golongan wanita yg sibuk membuat rendang dan ketupat, berkumandangnya takbir raya disetiap surau n masjid2 mahupun di corong2 radio...sungguh meriah malam raya..
tambahan pula, anak2 muda yg bekerja n belajar di perantauan balik ke kampung utk menyambut hari raya bersama keluarga..terubat rindu masing2..

berbeza pula dgn kehidupan ana..raya tahun ni tak ada keriuhan kanak..
nak tau knapa??
sebab tahun nie, tinggal golongan2 bujang ja...hehe
kakak n abg yg dah berumahtangga masing2 beraya di rumah mak mertua masing2...

tinggal lah adk bradik ana yg bujang2..hehe
3 lelaki n 3 perempuan...macam hostel dah pun..
warden pun ada..warden laki n warden pompuan (mama n abah tercinta)..

tapi alhamdulillah....meriah juga..
tak ada kanak2 tak semestinya tak meriah..
kami adik bradik pun jarang berjumpa..masing2 blajar lain2 tempat..
skali skala ja berjumpa..time raya ni la nk mengeratkan silaturrahim sesama keluarga..
btul tak?? hehe

0k la..stakat ni dulu..ini ja yg sempat ana coretkan sempena malam raya nie..
nak pi tolong mama balut ketupat sat...

sebelum tu, kesempatan ni juga ana nak ucapkan;

SeLaMaT HaRi RaYa AiDiLfiTRi
MaaF ZaHiR n BaTiN

terutama skali buat pembaca2 blogger yg setia membaca..hehe
ana dgn rendah hatinya ingin menyusun 10 jari, mohon ampun n maaf andai ada terkasar bahasa, tersalah kata, tersasul tak tentu hala..hehe
minal aidil wal faizin.....
moga Syawal kali ini memberi 1001 makna n mendapat barakah dari Allah subhanahu wata'ala..
insyaAllah..

2 komen:

amirah said...

hari2 dok bergaya,slmt hari raya

~ 4 tHe ReSt Of mY LiFe ~ said...

makan roti dgn skaya..
selamat ari raya..
^___^ v