07 January 2011

.:: SuRat dari i.M.a.N =)

... بسم الله الرحمن الرحيم ...

From : Iman

To : Hati

Assalamualaikum…

Hati..0o hati…

Dengar kejap, iman nak cakap something…

Eemmm…mcm mana nak cakap ye?? Kalau iman tak cakap sekarang, nanti takut hati dah pergi jauh dari iman…nanti time tu, iman dah tak dpat tegur hati…

Errmm…iman mula ye?

Bismillahirrahmanirrahim…

Sebenarnya, 2 3 menjak ni iman tengok hati dah makin jauh dari Allah..kalau dulu, iman tengok setiap kali hati buat ibadat, dengar nasihat, hati mesti relate dgn Allah n cepat2 muhasabah..

Hati jangan ingat iman tuduh melulu..akal pun sependapat dgn iman tau..

Tak ingat ke kita dulu sahabat akrab..mana ada iman, kat situ la hati n akal ada skali..tapi sekarang, sejak hati kawan dgn nafsu, hati macam dah tak nak kawan dgn kami..bila nafsu suruh buat something, hati terus ikut n tak tanya pendapat kami dulu…sedih taw bila hati buat kami macam tu..knapa skejap sgt hati berubah??

Knapa sejak kawan dgn nafsu, hati dah langgar semua prinsip2 kecintaan hati pada Allah..??

Jangan cakap yg hati dah isi kecintaan tu pada bnda lain..??

Ya Allah..! hati..macam mana boleh jadi macam ni…?

Bukan ke dulu hati dah ikrar sungguh2 tiada tuhan selain Allah, Nabi Muhammad pesuruh Allah..??

Takkan tak cukup lagi alasan tu untuk hati abdikan diri n cinta hati pada Allah n RasulNya semata2..??

Keluarga n sahabat tu lain kira laa…

itu mmg patut pun hati sayang..tapi kalau benda lain??


_page 1_


0 komen: