20 August 2010

.:: BuaH Ke Nie?? ::.

...بسم الله الرحمن الرحيم...

salam ceria, salam bahagia...
ada sapa2 mengidam nak makan buah tak?? hehe..
teringin pula nak berpantun pagi2 nie..ehem2..!

kalau tuan pergi ke pasar,
belikan saya ubat kutu,
buah apa bentuk nya besar,
buah apa mukanya satu...

hehe..sedap tak pantun nie?? merapu je ana reka..
jap2, lagi satu..

mudik ke hulu bersama mak Eton,
singgah sebentar di pekan Kertas,
kalau tuan bijak berpantun,
sila jawab pantun diatas...

ha, jawab2..! hehe..
kalau anda pergi ke pasar nak beli buah, tiba-tiba anda tgk sebiji buah nie pelik sangat..
anda nak beli ke tak?? berani ke nak makan?? atau sekadar perhiasan??
ana pun tak tahu la buah nie wujud ke tak...tapi bentuk nya memang pelik..
ada yang petak, ada yang bentuk muka orang..uish, kalau ana, takut la nak makan..
ntah apa la jadi lepas makan tu..hehe


buah err...err... nama pe ntah..
cuba tgk betul2..ada muka orang kan??


nie plak, apa fesyen tembikai la..
ada ke dijual di pasaran??
hehe

2 komen:

Nur said...

salam..
ini namanya biat kreatif
lg2 tgk tembikai kotak tuh
nampak sedap jekan..

susah nak jaga nih..
dari saiz kecik kena masuk dlm box.. itu yg bentuk mcm tuh =)

~ 4 tHe ReSt Of mY LiFe ~ said...

salam...
eh, ya ka masuk kan lam kotak??
kira nya mmg wujud la tembikai nie??
huuhu
hebat2..
senang sket nk potong..hehehe
^__^