12 August 2010

.:: Haiya Bil Arabiyah ::.


.. بسم الله الرحمن الرحيم ..

mo0d berblogging hari ini amatlah baik..^__^ hehe
ana nak buat entry baru yg dah lama terlintas di fikiran ana..tajuk nya "Haiya Bil Arabiyah" ( mari belajar bahasa arab )..bagi sesiapa yang berminat boleh la belajar melalui entry entry ini...
ana akan mulakan dari yang asas, bagi memudahkan sesiapa yg baru mula nak mengenal bahasa arab..

best ke belajar bahasa arab ni?? hehe..belum cuba belum tahu..
bak kata pepatah : "tak kenal maka tak cinta" kan...
bagi sesiapa yg betul2 minat dengan bahasa arab ni memang best kalau kita belajar..

kalau faham bahasa arab, insyaAllah kita boleh faham apa ayat yg terkandung dalam Al-Quran.. baru lah boleh menghayati bila baca Quran..kan seronok..
bahasa Arab kan bahasa Quran..^__^

kalau nak praktik kan dalam kehidupan seharian pun boleh..
bercakap lah dengan kawan2, jgn malu2..tunggang langgang pun tak apa utk permulaan..
practise make perfect kan..

so, j0m kita tgk apa asas2 dalam bahasa Arab ni..
Haiya Bil Arabiyah....~

p/s : just for basic..if anyone want to comment
about my lughah *bahasa* tafaddhal *silakan*...

maaf kalau ada salah n silap..^__^ v

2 komen:

Awanz said...

Kullu a'mmin wa antum bi Khairin. Waddiu ya Hadirina. Marhaban ya Sahru Ramadhan al-Mubarak. Amacam ok tak heheh

~ 4 tHe ReSt Of mY LiFe ~ said...

wah..!
hebat..hehe
alhamdulillah..bley dipraktikkan..
^__^